Voor ieder bedrijf is online marketing interessant om in te zetten, maar lang niet alle kanalen leveren voor ieder bedrijf even veel op en daarnaast is het niet voor ieder bedrijf rendabel genoeg om hiervoor een online marketing bureau in te huren. Denk bijvoorbeeld maar aan een ijssalon; daar is bijvoorbeeld Google Ads veel minder interessant dan Social Media marketing. We gaan het hebben over Google Ads, SEO en Social media. Wanneer is het interessant om Google Ads in te zetten voor jouw bedrijf?Denk je er over na om Google Ads in te zetten of denk je erover na om Google Ads uit te besteden? Dan wil je natuurlijk wel weten of het passend is bij jouw bedrijf. Hier een paar tips waar je naar kan kijken: – Zoek uit hoeveel mensen er online zoeken via Ubersuggest – Ga na hoeveel jij over hebt om te spenderen aan Google Ads voor 1 conversie – Ga kijken hoeveel de klikkosten zijn voor jouw bedrijf – Probeer het vervolgens voor een paar maanden en kijk of het oplevert. Vaak wordt Google Ads ingezet bij B2C en is het minder interessant bij B2B. Wanneer is het interessant om SEO in te zetten voor jouw bedrijf?Heb je Google Ads uitgeprobeerd en levert dit je goede conversie op, dan kan je stellen dat SEO ook iets voor jou is. Dit is een andere manier om met je website hoger in google te komen. Met SEO optimaliseer je jouw website zodat Google deze organisch hoger in google plaats. Het voordeel is dat je niet extra hoeft te betalen per bezoeker. Social media MarketingOm nieuwe klanten te bereiken en een behoefte te creëren zetten veel bedrijven in via Social media. Vaak zorgt dit wel voor minder Conversie dan Google, maar is ook wel een stuk goedkoper om in te zetten. Iemand die in Google zoekt heeft al een behoefte en met Social media beheer creëer je dus een behoefte. Voor vrijwel ieder bedrijf is social media marketing interessant |
https://allinone-media.nl |